確かに私の調査不足です。お付き合い頂きありがとうございました。F-14の可変翼は航空ファン06年12月号1G下で7.5°/SEC、7.5G下で3.0°/SECだそうです。という事はF−14は基本的に翼を畳んでドッグファイトしていたのでしょか・・・
後、スミソニアンの記事にイランに引き渡されたF−14は13機前後とありますが、ソースはどちらでしょうか?いくら調べても80機輸出のうち79機が引き渡され、残り1機はアスラン王国空軍に横流しされ、ではなくアメリカ海軍に引き取られたという情報しか見つかりません。
それから、添付したPDFはアメリカ会計検査院の資料なのですが、抜粋すると
Aircraft acceleration affects an aircraft’s combat performance in a number of ways, ranging from how quickly the aircraft can reach its area of operation to its ability to close the gap in air-to-air engagements or to evade air-to-ground missiles. Navy data shows the following:
・ At 5,000 feet at maximum thrust, the F/A-18C accelerates from 0.8 Mach to 1.08 Mach in 21 seconds, whereas the F/A-18E will take 52.8 seconds.
・ At 20,000 feet at maximum thrust, the F/A-18C accelerates from 0.8 Mach to 1.2 Mach in 34.6 seconds, whereas the F/A-18E takes 50.3 seconds.
・ At 35,000 feet at maximum thrust, the F/A-18C accelerates from 0.8 Mach to 1.2 Mach in 55.80 seconds, whereas the F/A-18E takes 64.85 seconds.The F/A-18C accelerates from 0.8 Mach to 1.6 Mach in 2 minutes 12 seconds, whereas the F/A-18E takes 3 minutes and 4 seconds.
・・・これレガシーはともかくライノはもはや戦闘機失格ではないでしょーか。
http://www.gao.gov/archive/1999/ns99127.pdf